27 Kasım 2017 Pazartesi

Sketchup Neden Donuyor

Sketchup’ın 2017 sürümünü kullanıyordum. Bir gün durup dururken Mouse ile seçme işlemini çok uzun sürede yapmaya başladığını fark ettim. O zamanda birkaç program yükleyip kaldırıyordum. Ve Sketchup’ da büyük dosyalarda çalışma yapıyordum. Dedim herhâlde virüs bulaştı.  Sonra başka bir bilgisayarda benim bilgisayardan daha düşük bir bilgisayarda çalışmaya başladım kasması gereken o bilgisayarken benim bilgisayarım program açılınca kasıyordu. Sonra bilgisayardan kaynaklı diye bilgisayarıma format attım. Program yine aynı hataları vermeye başladı bu sefer ilk günden L . Sonra geniş çapta araştırmalarım sonucunda ekran kartımla alakalı olduğuna karar verdim ama ekran kartıma da güveniyordum. Güvenmeliymişim de J. Velhasıl kelam sadede gelecek olursak bunu düzeltmenin iki yolu var birincisi;
Sketchup kısayulunun üzerine gelip Mouse sağ tık>grafik işlemciyle çalıştır> grafik işlemciniz program açılacaktır.




Bununla ilk açılışta kendi grafik kartınızla çalışmasını istiyorsunuz ki gerçek performans budur diyebilirsiniz. Eksi yanı her açılışta bunu yapmanız gerekecek L ama üzülmeyin ki çözüm yolu var.
İkinci yöntem olarak birincinin de çözüm yolu olan seçenek burada bilgisayarımızın kendi grafik kartı seçeneklerini değiştiriyoruz. Bu şuanda nelere yol açar bilmiyorum ama Sketchup’ı düzgün çalıştırıyor. Bunun için; 
Masaüstünde boş bir yerde Mouse sağ tık>NVIDIA denetim masası>tercih edilen grafik işlemci>grafik işlemcinizin seçimi>uygula




Bunu yaptıktan sonra emin olun güzel bir şekilde çalışmalarınıza devam edebilirsiniz. J
Ekstra bilgi verecek olursak performans hızınızı arttırmak isterseniz; (Her grafik kartı bunu desteklemeyebilir.)
Sketchup>window>preferences>openGl>8x>ok


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder